Gisterenavond rapporteerde The Walt Disney Company de resultaten voor het laatste kwartaal van zijn fiscale jaar 2022. Uit deze resultaten blijkt dat Disney+ nu een totaal van 164,2 miljoen abonnees heeft, wat een stijging van 12 miljoen is vergeleken met het vorige kwartaal. De streamingdienst had zelf 9,35 miljoen nieuwe abonnees verwacht.
Naast Disney+ beschikt het bedrijf ook over de streamingdiensten Hulu en ESPN+. Samen hadden deze diensten 235,7 miljoen abonnees, tegenover 221 miljoen in het vorige kwartaal. Ook met dit aantal versloeg het mediabedrijf de verwachtingen. Voor de vergelijking, onlangs maakte Netflix bekend over in totaal 223,09 miljoen abonnees te beschikken.
2022 was een sterk jaar voor Disney, met enkele van onze beste verhalen ooit… en een uitstekende groei van onze direct-to-consumer diensten, die dit jaar bijna 57 miljoen abonnementen toevoegden voor een totaal van meer dan 235 miljoen,
Ondanks het positieve nieuws rondom de groei van het aantal abonnees van Disney+, blijft de streamingdienst niet winstgevend. Het afgelopen kwartaal draaide de videodienst een verlies van bijna 1,5 miljard dollar. Ter vergelijking, dat was ruim twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar.
Chapek verwacht dat de streamingdienst pas in de loop van 2024 winstgevend is. Eén van de manieren om dit bereiken is door de maandelijkse kosten van het abonnement te verhogen. Daarnaast komt er een goedkoper abonnement van Disney+ met advertenties.
Lees hier meer over de streamingdienst Disney+.
Jelco Haverkamp