De streamingdienst Apple TV+ heeft dinsdag Ricky Strauss benoemd tot de nieuwe hoofd marketing. In deze functie gaat Strauss leiding geven aan marketingcampagnes, creatieve reclame, media en promoties voor originele series en films voor de dienst.
Strauss wordt lid van het marketingcommunicatieteam van Apple. Dit team staat onder leiding van vice-president Tor Myhren. Met de komst van Strauss lijkt Apple TV+ weer enige stabiliteit toe te voegen aan zijn marketingafdeling. In 2022 verlieten het voormalige marketinghoofd J.P. Richards en videomarketinghoofd Chris Van Amburg de streamingdienst..
Apple TV+ haalt ervaringen binnen
Strauss heeft meer dan 30 jaar ervaring in de entertainmentindustrie en heeft negen jaar bij Disney gewerkt. Recent was hij president van content en marketing voor de streamingdienst Disney+. In deze rol was hij verantwoordelijk voor de strategische contentvisie, ontwikkeling van de originele programmering, productiepartnerschappen en contentacquisities.
Straus heeft ook ervaring als marketingbaas opgedaan bij Walt Disney Studios. Hij leidde de marketingstrategie en -campagnes voor o.a. de films Star Wars: The Force Awakens, Rogue One: A Star Wars Story en Marvel’s The Avengers.
Lees hier meer over de streamingdienst Apple TV+.
Jelco Haverkamp