Het aantal Netflix-abonnees is voor het eerst in meer dan tien jaar gedaald. De streamingdienst verloor in de eerste drie maanden van het jaar 200.000 leden. De dalingen kan een vervolg zijn nadat het bedrijf de prijzen verhoogde in belangrijke markten, waaronder de VS en het VK. Daarnaast trok de streamingdienst zich terug uit Rusland.
Netflix waarschuwde haar aandeelhouders dat er meer verliezen zullen komen. Verder liet het bedrijf weten dat ze het delen van accounts willen aanpakken.
Gisteren werd uit een onderzoek al duidelijk 33% van de gebruikers van Netflix zijn of haar account delen. De video on demand service is daarnaast aan het testen om extra kosten te vragen voor het delen van een account. Mede door de daling van het aantal abonnees daalde ook de waarde van het aandeel Netflix.
Netflix komt goedkopere abonnementen met advertenties
Netflix is van plan om ergens in de komende 2 jaar een goedkopere, advertentie-ondersteunde abonnement aan te bieden. Met de introductie van een abonnement met advertenties hoopt de video on demand service de concurrenten nog meer concurrentie te kunnen bieden.
Vergelijk video on demand services
Jelco Haverkamp