Netflix wil aanbod mobiele games verdubbelen

De streamingdienst Netflix biedt sinds vorig jaar ook mobiele games aan. Op dit moment zijn er 24 games beschikbaar, maar het aanbod moet aan het eind van het jaar zijn uitgebreid naar 50 games.

Netflix blijft dus nog inzetten op games, ondanks dat uit cijfers van appanalist Apptopia blijkt dat maar een klein deel van de abonnees de games spelen. Slechts 1,7 miljoen abonnees spelen dagelijks één van de games. De streamingdienst heeft op dit moment ongeveer 220,7 miljoen abonnees. In totaal zijn wereldwijd de games 23,3 miljoen keer gedownload.

De games van Netflix zijn zonder extra kosten te spelen. Om met de games aan de slag te kunnen, moeten ze eerst gedownload worden. Voor enkele games is een internetverbinding nodig, maar er zijn ook games die na downloaden offline te spelen zijn.

Gerelateerde artikelen over Netflix

Streamingdiensten verplicht om 5% van omzet in Nederlandse content te investeren

De Nederlandse overheid heeft aangekondigd dat streamingdiensten zoals Netflix, Amazon Prime en Disney+ nu verplicht zijn om minimaal 5% van hun omzet in Nederland te investeren in lokale content.

Netflix onthult verhaalgedreven games met Netflix Stories

Netflix lanceert een nieuwe gamelijn: Netflix Stories. Deze games zijn sterk verhaalgedreven en vragen weinig snelle actie van de speler.

Netflix zet eerste stappen in gaming via tv en computer

Netflix is gestart met het testen van zijn games op TV’s en computers in Canada en het VK.

Netflix ziet forse abonneegroei na aanpak van wachtwoorddeling

Netflix ziet sterke groei in abonnees na strengere aanpak van wachtwoordfraude.
auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp