De streamingdienst SkyShowtime heeft haar managementsteam uitgebreid met Roberto Soto en John Heinemann. Soto is benoemd tot Chief Strategy Officer en was eerder Senior Vice President en Head of Growth Marketing voor de EMEA-regio bij HBO Max.
Door zijn functies bij streamingdienst HBO Max stond hij aan het hoofd van marketing, PR, abonneewerving en CRM. Hij leidde succesvol de lancering van de streamingdienst in o.a. het Iberisch Schiereiland, Scandinavië, Nederland, Polen en Centraal- en Oost-Europa. Soto zal vanuit Amsterdam verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en strategie van SkyShowtime. In die rol rapporteert hij rechtstreeks aan de CEO Monty Sarhan.
“Met zijn uitgebreide ervaring bij entertainment- en sportstreamingdiensten, waaronder meerdere lanceringen in Europa, is Roberto de aangewezen persoon om de strategie van ons bedrijf te helpen bepalen en de uitvoering ervan binnen de hele organisatie in goede banen te leiden. Hij zal een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van SkyShowtime tot de volgende geweldige streamingdienst voor Europa.”
John Heinemann is aangenomen voor de rol General Counsel van Skyshowtime. Hij was voorheen werkzaam bij The Walt Disney Company als Associate Principal Counsel voor Scandinavië, de Baltische staten en de MENA-regio. Tijdens deze periode was Heinemann onderdeel van het team dat de streamingdienst Disney+ internationaal heeft gelanceerd.
“Naast zijn indrukwekkende juridische vaardigheden beschikt John ook over zakelijk inzicht en een strategische mindset. Hij kent onze markten en begrijpt wat er nodig is om een succesvolle streamingdienst te lanceren. Ik weet zeker dat hij een vertrouwde adviseur zal zijn voor het hele leiderschapsteam. Ik kijk ernaar uit om nauw met hem samen te werken.”
Later dit jaar komt de streamingdienst SkyShowtime naar 22 Europese landen. Een exacte releasedatum ontbreekt tot heden, al wordt verwacht dat de lanceringsdatum snel bekendgemaakt wordt.
Jelco Haverkamp